جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
طرح ولایت

حوزه/ در مراسم افتتاحیه طرح فلسفی ولایت که در مشهد برگزار شد ضمن تأکید بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند دوران جوانی، بر ضرورت بصیرت افزایی و ارتقاء آگاهی نسبت به جامعه پیرامونی تصریح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم افتتاحیه طرح فلسفی ولایت در سالن اجتماعات قدس، کنار مضجع هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام علی ابن موسی الرضا علیه السلام و با حضور جمع کثیری از فراگیران خواهر و برادر برگزار شد.

در ابتدای جلسه که به نور قرآن آراسته شده بود، پس از ادای احترام به سرود ملی ایران، سرودهای انقلابی و زیبای گروه سرود گلدسته های حرم پخش و با نوای زیبای یکی از خدام مکرم دل های حضار با امیرالمومنین علی آمیخته و بیعت کردند.

حجت السلام والمسلمین نجفی مسئول دبیرخانه امور معرفتی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه در ابتدای این مراسم، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این دوره، توضیحات مهمی راجع به طرح و همچنین تکلیف فراگیران ارائه کرد.

پخش پیام تصویری آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه بود که به سمع و نظر اساتید، مجریان و همه فراگیران طلاب حوزه علمیه قم، مبلغات طرح امین و طلاب جامعه المصطفی رسید.

آیت الله اعرافی در این پیام پس از تقدیر از کلیه عوامل اجرایی، اساتید و فراگیران حاضر در دوره، اظهار داشت: جوانی سرمایه‌ی بی بدیلی است که باید از ایامش استفاده کامل انجام داد، باید تهدیدها را به فرصت و خطاها را از ذهن خارج کرد و به حل شبهات و مسائل دین و جامعه اسلام بپردازیم.

حجت السلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در ادامه این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت بصیرت افزایی و ارتقاء آگاهی نسبت به جامعه پیرامونی، تاکید کرد: طلاب باید با دست پر وارد میدان جنگ انحرافات شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به ضرورت فهم محتوای پر بار طرح ولایت تصریح نمود و اذعان داشت: فهم محتوایی طرح ولایت وقتی ایجاد میشود که درگیر مباحث شوید، این موضوع باید به قدری ذهن شما را به خود مشغول کند که دغدغه ی شما حل مسائل باشد؛ در این صورت است که می توان گفت، دوره بر جان و روح شما اثر نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha